Începând cu 1 septembrie 2017, la Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul va fi aplicată metoda PBL (învățarea bazată pe probleme) la programul de studii "Business si Administrare".

Studenții, care vor fi admiși în acest an la Specialitatea "Business și Administrare" vor beneficia de studii bazate pe principii europene și de burse de mobilitate în Danemarca și Marea Britanie. Proiectul prevede 30 burse de mobilitate pentru studenții anului I, la specialitatea „Business și Administrare”.

În acest scop, în perioada  25-29 aprilie la Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu  a avut loc vizita de lucru a profesorului Olav Jull Sorensen de la Universitatea din Aalborg (Danemarca)  la Catedra de Economie și Management în Afaceri și Servicii a Facultății de Economie, Inginerie și Științe Aplicate.

În aceasta perioada a fost organizată întrunirea cadrelor didactice  cu antreprenorii locali, care susțin modificările în planul de învățământ pentru programul de studii "Business si Administrare" și încurajează învățământul bazat pe probleme.                La întrunire au participat reprezentanții întreprinderilor: S.A. „CahulPan”, S.A. „Modernus” și SRL „ALL4GO”.

PBL este o filozofie de studiere, conform căreia procesul de studii este organizat în aşa fel, încât studenţii se angajează activ şi în mod de sine stătător în identificarea problemelor şi căutarea răspunsurilor, dar profesorii devin mentori şi observatori. Aceasta metodă semnifică faptul că toți studenții sunt instruiți cum să aplice cunoștințele teoretice în practică, soluționând o problemă. În același timp, acest model încurajează studenții să-și dezvolte competențele de comunicare, de lucru în grup și viziunea analitică asupra soluționării problemei.

În cadrul acestui proiect, pe parcursul anului, profesorii au vizitat mai multe universități europene care aplică învățământul bazat pe probleme /Problem Based Learning(PBL).

Vizita profesorului  Olav Jull Sorensen, a completat cunoștințele profesorilor acumulate din mobilitățile realizate la universitațile din Siegen (Germania), Aalborg (Danemarca), KTH (Suedia), Gloucestershire (Anglia). Pe parcursul acestor 5 zile au fost discutate și coordonate modificările în programul de studii "Business si Administrare" metodele de predare și învățare bazate pe probleme, modul de elaborare a studiilor de caz, formele și metodele de evaluare a studenților.  

Precizăm că proiectul PBLMD (Introducerea învățării bazate pe probleme in Moldova: Spre consolidarea competitivității și șanselor de angajare ale studenților) a demarat în Republica Moldova în octombrie 2015, va dura trei ani, și este finanțat de Uniunea Europenă în cadrul programului Erasmus+.

PBLMD este un proiect național, de consolidare a capacitaților care are ca scop îmbunătățirea calității metodologiilor de predare și învățare și a programelor de învățământ superior din Republica Moldova, și în același timp sporirea relevanței acestora pentru piața forței de muncă și a grupurilor dezavantajate în societate.

Proiectul PBLMD a apărut din necesitatea pentru:

A aborda problema competitivității în scădere a studenților și a ratei de angajare scăzute din Moldova

A integra mai bine studenții dezavantajați în mediul și procesul de predare-învățare.

PBLMD intenționează să abordeze aceste necesități prin introducerea de noi metodologii și metode de predare și învățare inovatoare (pentru contextul universităților din Moldova), cum ar fi: Învățare Bazată pe Probleme (PBL), Învățare Bazata pe Cercetare (EBL), simulări și re-proiectarea a 6 programe de studii pe baza acestor metode la 6 universități. A fost format un consorțiu între 4 universități UE (din Marea Britanie, Danemarca, Germania și Suedia), 6 universități MD, printre care și Universitatea de Stat „B.P.Hasdeu” din Cahul  cu programul de studii "Business și Administrare" și 6 parteneri asociați din Moldova.